13 octubre 2015

Nebra recordó el trágico suceso de Cans de 1916

El alcalde de O Son, Luis Oujo, de pie, 5º por la izqda., durante la ofrenda. FOTO: Toño Calo
:ecg: http://www.elcorreogallego.es/terras-de-santiago/

Una revuelta contra el Concello por un cobro injusto acabó hace 99 años con cinco muertos al enfrentarse a las fuerzas del orden

SUSO SOUTO. PORTO DO SON

Numerosas personas participaron ayer en la localidad sonense de Nebra en el tradicional homenaje anual en memoria de los Mortos de Cans, como se conoce popularmente a las víctimas de unos trágicos hechos ocurridos en ese lugar hace ya 99 años.

Unos hechos que tuvieron origen en la situación creada por los administradores del ayuntamiento, que, para sufragar una deuda con la Diputación que habían generado con su mala gestión, decidieron imponérsela a los vecinos disfrazada de impuesto especial. El miedo se instaló en la localidad porque se había lanzado la amenaza de que quien no afrontase el pago proporcional estipulado sería embargado.



4 comentarios:

Anónimo dijo...

Parece que os nacionalistas, son bastante dado a "roubarlle" ideas a este veciño de Nebra, se non que onte ousaron "roubarlle" esta foto https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1165616746800336&set=a.978338522194827.1073741934.100000560651086&type=3&theater para engadirlle este comentario: #Nadaquecelebrar OS ASASINATOS DE NEBRA: O 12 de outubro de 1916, 5 labregos, catro mulleres e un home, foron abatidos a tiros por axentes da Garda Civil na ponte de Cans (Nebra), logo dunha mobilización contra un imposto inxusto.
Se non había nada que celebrar, a que veu facer coma sempre un acto aparte.
Pero o que resulta máis chocante é que a Ánxela, Xoán Leó e ó seu fillo lle gustase e a compartisen. ¿Onde está a súa coherencia? Xa que conciencia demostran que teñen ben pouca.

Manuel dijo...

Pobre do que se meta no BNG e logo marche pola porta de atrás. Isto é o que pensa de Paco o que impediu que Ánxela se tivese que tragala súa renuncia, claro que ante asegurarse semellante soldo por 4 anos, a parte de certos privilexios, a ninguén lle amarga un doce, como se di coloquialmente, bótame pan e chámame can.
Santiago Suárez comentou. Lean a súa sarta de descualificacións que lle dixo e sobre todo as mentiras que solta. Poderá insultalo e chamarlle de todo ou escribir mil e unha veces: Fomos nós os que resucitamos a esa xente, pero os veciños de Nebra e a maioría dos sonenses, xa estamos volta e media de quen partiu a idea de lembralos.Vaia exemplo teñen os veciños de Boiro para os seus fillos.
No tocante ós insulto é un tónica que solen usar aqueles que non son quen de trocalo curso da historia, claro que se entramos nalgúns foros a Beiras non o deixan moito mellor, algúns, o máis suave que lle chaman é españolista.

Anónimo dijo...

Vaya por Dios, la disculpa que pone el BNG para hacer otro acto paralelo al de los vecinos y familiares de las víctimas, es porque cuando Francisco, organizó el primero era un militante y por lo tanto, por mandato divino aunque luego se marchase los derechos les pertenecen al partido.
Bajo ese punto de vista y dado que su portavoz y expresidente de la comunidad de montes segundo corre el rumor por Nebra se niega a entregarle el móvil a la nueva directiva, también estaría implicado el partido. Por si alguien no lo sabe eses números, porque había 2, pertenecen a la comunidad desde que los adquirieron gente del PP, y ahora viene un bloqueiro y por sus, se los niega a los nuevos directivos. Si da con otra gente no creo que saliera tan bien parado, sin contar que apropiarse de un bien comunal puede ser constitutivo de una falta. ¿Que diría esa gente si eso mismo lo hiciera gente del PP?

Anónimo dijo...

Cando Paco denunciou as obras no cemiterio, motivo polo cal houbo unha substancial redución para poder amplialo e logo non poder facer o resto de panteóns, ademais de o BNG gobernar co PSOE, tamén estaba metido no Bloque, polo que agora está claro que tan culpable foi el coma o partido. ¿Ou neste caso van a negalo?